Piagam Pelanggan PDF Cetak E-mail

Institut Latihan Perindustrian Kuala Terengganu diamanahkan untuk membekalkan tenaga kerja mahir yang terlatih.

Dengan itu, kami berjanji :

1. Menjelaskan semua  tuntutan bil-bil bayaran  dalam tempoh 7 hari dari tarikh penerimaan dokumen  lengkap;
2. Mengesahkan penerimaan aduan dalam tempoh 24 jam dan dan memberi maklumbalas aduan dalam tempoh 7 hari bekerja;
3. Membayar elaun saku kepada pelajar yang layak selewat-lewatnya 10hb bulan berikutnya;
4. Mengedarkan slip keputusan peperiksaan pelajar pada setiap semester dalam masa 2 minggu selepas tarikh akhir Mesyuarat Jawatankuasa Kecil Peperiksaan dan Persijilan; dan
5. Memastikan setiap pelanggan yang berurusan di kaunter akan dilayan dalam tempoh masa 15 minit.

Untuk melaksanakan tanggungjawab yang diamanahkan kepada Institut Latihan Perindustrian Kuala Terengganu, khidmat yang mesra dan cemerlang adalah menjadi pegangan kami.

 

PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN INSTITUT LATIHAN PERINDUSTRIAN KUALA TERENGGANU

( Dikemaskini Sehingga 17 April 2020 )

Bil.

Perkara

Pencapaian

1

Menjelaskan semua  tuntutan bil-bil bayaran  dalam tempoh 7 hari dari tarikh penerimaan dokumen  lengkap.

√   100%

2

Mengesahkan penerimaan aduan dalam tempoh 24 jam dan dan memberi maklumbalas aduan dalam tempoh 7 hari bekerja.

√   100%

3

Membayar elaun saku kepada pelajar yang layak selewat-lewatnya 10hb bulan berikutnya.

√   100%

4

Mengedarkan slip keputusan peperiksaan pelajar pada setiap semester dalam masa 2 minggu selepas tarikh akhir mesyuarat jawatankuasa kecil peperiksaan dan persijilan.

√   100%

5

Memastikan setiap pelanggan yang berurusan di kaunter akan dilayan dalam tempoh masa 15 minit.

√   100%

 

LOG MASUK

Kemaskini Terakhir : Rabu, 16 Sept 2020, 10.13 PM

HUBUNGI KAMI

Institut Latihan Perindustrian Kuala Terengganu
Kawasan Perindustrian Gong Badak
21300 Kuala Terengganu, Terengganu
09-6652100 09-6660806
p.ilpkt@mohr.gov.my